zaterdag 22 januari 2011

Zondagse langeduurloop weer op zaterdag totaal 135 minuten 22 km

Zaterdag 22 januari, vandaag stond er een lange duurloop op het programma. Ik vind het makkelijk om dat in minuten op te bouwen en halverwege te keren. Voor vandaag lag het keerpunt bij de 67 minuten wat dus twee uur en vijftien minuten precies op de klok gaf toen ik weer de keuken binnen stapte.
Op mijn Garmin was dat goed voor 22 km dus ik ben tevreden. Niet veel lopers tegen gekomen onderweg. In het begin ging het niet echt lekker met me omdat ik er door omstandigheden vanacht pas rond
twee uur in lag en om zeven uur piepte de wekker weer.
Zoals gezegd na een moeizame start liep ik na 45 minuten wel erg lekker en ben zonder stoppen bij het keerpunt weer terug gelopen. Op de terugweg kreeg ik toch weer een beetje last van de rechter knie maar door de knie ietsjes meer te buigen en zo zacht mogelijk te landen werd de pijn wel wat minder.
Terug bij de ringbaan zuid in Tilburg aangekomen moest ik eventjes stoppen voor de verkeerslichten en dat is zo lekker, eventjes voorover hangen en de enkels vastpakken, heerlijk voor de kuiten strekken maar o zo vervelend als je dan weer verder moet. Jee.. die knie voelt toch weer pijnlijk aan. We schrappen de tempoloop van morgen en geven hem extra rust. Sapje vooraf was appel-kweepeer, onderweg een groentesap van wortel-rode biet-paprika-bleekselderij en gember met een flesje water om te spoelen. Geen problemen ervaren met energie tekort of oprispingen. Dinsdag staat er dus een aangepaste training op het program , de baantraining van afgelopen dinsdag maar dan op asfalt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten