zaterdag 29 januari 2011

Donderdag 27 januari herstelloop , Rawfood of rauwe voeding werkt top "bij mij" :-)

een beetje laat maar om het plaatje compleet te maken even het verslag van de donderdag training. Om de knie te testen heb ik twee dagen eerder flink gas gegeven maar het herstel is formidabel. Toch houd ik mij aan het schema voor vandaag (herstelloopje) en laat me niet verleiden tot een snelle duurloop, in het begin zit ik toch nog in de hogere hartslagzone 4 , zal de kou wel zijn, maar na een kilometer of 2 zakt de hartslag naar zone 2-3 en loop ik rustig het rondje Goirle om na 6 km weer ietsjes meer gas te geven (omdat het zo lekker gaat ).Totaal 8,6 km gelopen. Voeding als gebruikelijk 99% rauw en na ruim 3 weken op dit Rawfood dieet voel ik me geweldig, de pijnlijke rechter knie klachten zijn als sneeuw voor de zon verdwenen dus we pakken de draad weer op naar vandaag. Gisterenavond met vrienden mee geweest naar een concert en daardoor pas laat naar bed( 01.45) wat zich vertaalde in niet zo veel zin in hardlopen vanmorgen . Voor de verandering 20 minuutjes op de hometrainer en 20 minuutjes crossfit oefeningen gedaan om de core spieren maar eens flink aan te pakken zonder de benen te veel te belasten. Vandaag zou ik anders toch niet zo hard hebben gelopen omdat er morgen de Spiridoncross op het programma staat, 9750 meter en mijn richttijd is 47 minuten. Na de cross loop ik aansluitend als afluitende training in lange duurloop tempo naar huis wat ook nog eens 12 a 13 kilometer is.
Als ontbijt morgenvroeg appelsap en na 30 minuten een stuk meloen voor een extra snelle suiker boost (meloen word vrij snel door de maag verteerd)dus geen last van een vol gevoel tijdens de cross. Na de cross weer een kwart meloen als herstelvoeding (hoge glycemische index) en dan met 3 flesjes groentesap en een appel op weg richting thuis. De weersverwachting voor morgen tijdens de wedstrijd zonnig en een temperastuur van -6 tot +1 , jammer dat er geen modder ligt "but you can't have them all"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten