maandag 10 januari 2011

zondag 9 januari lange duurloop zone 3

Vandaag weer eens na lange tijd de KSO van Vibram aan, het is kwart voor 8 als ik de deur achte mij dicht trek voor mijn eerst lange duurloop in het schema naar de 60 van Texel.
De route gaat via stappegoor over de A58 richting de Abcovenseweg, links door de woonwijk naar de Abcovensedijk. Alle sneeuw is weer verdwenen, wat liep het hier toch lekker de afgelopen weken. Einde Abcovensedijk rechts en links door het bos tot een stenen weg, daar links af richting Hilvarenbeek. Het voelt toch nog flink koud aan vanmorgen maar probeer mijn hartslag laag te houden max 139.
Na 55 minuten keer ik om en ren weer terug richting huis. Ik krijg het toch wel erg koud nu dus eventjes van de weg af en dwars door het bos, soort fartlek om op te warmen. Dat helpt en ik ben weer warmer. Aan het einde van dit stuk bos kom ik aan bij een mooi laantje 'De vosserijten' met schelpen als toplaag, heerlijke onderlaag om op te hardlopen en ik ren weer richting Goirle. Halverwege ... ik had ze bijna niet gezien staan rechts in een weiland 10 ooievaars SCHITTEREND!! .
Aan het einde van dit laantje staat de kerk en begint de bewoonde wereld begint weer, ik vervolg mijn weg rustig naar huis en kom om 10.35 weer thuis aan.
Alles goed voelt goed alleen mijn rechter knie is een beetje gevoelig, is nog van de zondag 3 weken geleden toen wij met de Frunning boys en de Dutch Barefoot Farmgirls voor het goede doel van Den Bosch naar Eindhoven liepen, 42 KM.
De Vibrams waren vandaag koud voor mijn voeten maar wel weer erg prettig om mee te lopen.
Weer een zelfde ontbijt van vers fruit en sap en dan een uurtje met Ans en Isa naar de Regte heide.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten