donderdag 24 maart 2011

Vandaag crossfit en herstelloop 7,5 km en ons dieet

Vanmorgen had ik zomaar zin om een extra crossfit programma te draaien voor de herstelloop.
Er was nogal wat belangstelling naar ons voedingspatroon dus dat heb ik hieronder eenbetje beschreven.
Zoals elke morgen eerst de sapjes voor de dag maken en de kiemgroenten spoelen.
Voor de crossfit 2 glazen appel/peren sap, na deze stevige crossfit warming-up jasje aan en naar buiten het zonnetje in voor een 7,5 km duurloopje, "wat hebben we het toch goed" als ik sommige op hun fiets of auto zie zitten, maar ja helaas is niet iedereen in de gelegenheid of welwillend om wil z'n leven zo vorm te geven zoals wij dat doen qua voeding, sport en ontspanning die geheel gericht op een goede gezondheid.
Na het duurloopje rammel ik van de honger, ik neem mijn vers geperste mog sinaasappel/citroen/grapefruit sapje en lepel het rustig naar binnen. De rest van de maaltijd bestaat uit verse ananas,mango en kakifruit en een lepel stuifmeelpollen.
Nu zit ik ruim een uur later aan een kopje koffie(2x) dit berichtje te schrijven vor ik met Isa een blokje ga wandelen.
Om half 12 als de koffie de maag weer heeft verlaten drinken wij een of twee glazen groentensap met een kom salade die over is gisteren middag.
Tussendoor meestal nog een glas sap en wat wortellen en rond half vijf 2 kommen verse maaltijd of koolsalade met nog een laatste glas groentensap. Als de winkel om half zes sluit gaan we weer met Isa wandelen en bij thuiskomst eten we als laatste maaltijd 25/30 gram rauwe ongezouten noten met een klein stukje rauwe geitenkaas (Rochefort)
3 x per week eten wij ook nog een zacht gekookt eitje en 1x per week verse haring.
Dit dieet voldoet goet en ik ben van plan om da de 3 maanden froef er toch voor 75 a 80% mee door te gaan, we herstellen beiden erg goed van de trainingen en hebben erg veel energie over en niet te vergeten allerlei kwaaltjes zijn bij mij verdwenen dus het lichaam regenereerd fantastisch op dit dieet dat meer is dan een dieet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten