maandag 7 februari 2011

Terra Plana Evo geslaagd als wedstrijdschoen tijdens de minimarathon Apeldoorn

Zondag 6 februari 11.30 de 18,5 km minimarathon in Apeldoorn gelopen op de Vivo barefoot EVO van Terra Plana, eindoordeel : een geweldige wedstrijdschoen en ik ben zeer tevreden met mijn tijd van 1.28.43.  300 man voor me en een dikke 1500 achter me gelaten dus niet slecht voor een 50+ deelnemer.


Ik loop natuurlijk al ruim 2 maanden op de Evo's en besloot ze maar eens tijdens deze wedstrijd te testen, achteraf een goede keuze, er lagen toch wel vooral in het eerste deel van het parcours veel kiezels op de weg, de Evo beschermt dan optimaal zonder het bodemgevoel te veel geweld aan te doen .

06.25 stond de wekker, eerst maken Ans en ik elke morgen onze verse groenten en fruit sapjes met de onderstaande Philips sapcentrifuge. Vooraf een lekker appel/peren sapje en dan pers ik gelijk voor de rest van de dag het groentensap en als laatste het sinaasappel/citroen/grapefruitsapjes voor later op de morgen.
Een half uurtje na het appelsap heb ik als wedstrijd ontbijt een hele cantaloupe meloen gegeten en 30minuten daarna het glas citrussap. Na de wedstrijd heb ik weer een hele meloen op en tijdens de wedstrijd 3 flesjes groentesap en een flesje water. All Raw natuurlijk
Vooraf dacht ik wel 86 minuutjes nodig te hebben voor de 18,5 KM maar het zijn er bijna 89 geworden maar ik ben zeer tevreden, ik moet heel blijven voor de main match met Pasen.
24 uur later geen blessure of andere pijntjes dus morgen weer rustig 7,5 km herstelloopje en donderdag 10km volle bak, zaterdag weer 6 km rustig aan ivm de Halve Marathon van Schoorl.
Mijn eerste wedstrijd in Schoorl dus wat voor tijd het word?, in ieder geval word de Speed van Vibram de wedstrijdschoen in Schoorl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten