zaterdag 21 mei 2011

Training 21 mei 8km tempo duurloop

Ik heb vanmorgen mijn eerste tempo duurloopje afgewerkt, na 2km opwarmen ging de volgende 5 km in gem 4,4min/km., daarna nog een kilometertje rustig uit lopen.
Heerlijk om weer bijna vol gas te gaan.
Als ik terug kijk naar de afgelopen maanden is het goed geweest om niet in Texel te starten, de overbelasting/blessure bij de aanhechting van de lange kuitspier(bovenkant) is voor 99% over. Het heeft mij geleerd om nog beter naar de signalen van mijn lichaam te luisteren en naast mijn schema -wanneer je tegen de grenzen van je kunnen aan zit- niet nog eens wat extra krachttrainingen gaat uitvoeren zoals ik dat heb gedaan, met name de boxjump en traplopen 3x 12 verdiepingen op en neer naast 4x trainen was te veel van het goede.
Niets menselijks is mij vreemd, je voelt je goed op zo'n moment en wilt meer maar vergeet dat er grenzen zijn aan je fysieke vermogen.
Ontbijt vanmorgen voor de training een glas vers appelsap en na de training een grote mok sinaasappel-citroen-grapefruit-kiwi sap met 2 lepels kokosmeel en daarna een heerlijk rijpe verse papaya.
Morgen mijn eerste langeduurloopje van 15 á 20 km.
Anyones running barefoot style---anyone can!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten