dinsdag 17 mei 2011

2e week na hervatting trainingen voor de Veluwezoom trail 2011

Vanmorgen vroeg mijn eerste snelle training uitgevoerd, het miezerde buiten een beetje wat wel weer een verademing is vergeleken met de gort droge afgelopen maanden. Na een vers glaasje appel/aardbeien sap trek ik 08.15 de deur achter mij dicht voor een
rondje Goirle van 7,5 km(ze kunnen ook langer).Vandaag loop ik op de KSO's van Vibram FiveFingers, grey/camo. Het miezeren gaat na een paar minuten over in zachtjes regenen en ik weet niet of het daar aan ligt of de weer sterker wordende voeten/benen maar ik geef na 2 km langzaam maar zeker wat meer gas. De conditie is toch wat minder merk ik na 3 a 4 minuten, fietsen en crossfit hebben mij de afgelopen weken in conditie gehouden dacht! ik maar nu ik weer wat harder ga hardlopen merk je toch wel dat hardlopen de meest ideale sport is om in conditie te blijven en dat de schokbelasting je toch wat sterker maakt, tenminste zo voelt het. Ik trek nog wat harder door om te kijken waar ik instort en dat valt nog niet tegen, als de ringbaan zuid weer in zicht komt kan ik het na het oversteken van de ringbaan niet laten om er een steigerung van ongeveer 250 meter tegen aan te gooien, geen probleem?.
Heerlijk om na een maand of 2 zoiets weer eens te ervaren, nog niet maximaal maar zo voelt het wel.
1 minuutje wandelen en dan vanaf de Laarstraat via het Korvelplein rustig naar huis joggen.
Thuis gekomen heb ik een flinke honger en schuif de vanmorgen vers gesneden galia meloen in no time naar binnen, ik heb ooit ergens gelezen dat de spieren nu glycogeen nodig hebben, laat nou meloenen een van de beste natuurlijke bronnen zijn met een glycemische index van bijna 100.
Ik ben benieuwd hoe de voeten/benen morgen aanvoelen, voor nu is het weer goed om terug te zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten