dinsdag 5 april 2011

Streep door 60 van Texel?

Vandaag voor het eerst in maanden niet gelopen, mijn benen hadden een ander plannetje en zijn in staking. wat vooraf ging......



Als je net als ik heel vaak het gevoel hebt dat je alles aan kunt zul je dit wel herkennen, de afgelopen paar maanden hebben wij er een sport bij, crossfit ,ik kan het iedereen aanraden, echt.
Afgelopen dinsdag kom ik na een training een variant op een crossfit oefening tegen op straat in de vorm van betonnen voetballen langs een voetbal stadion.
Omdat ik mijn training er net op had zitten dacht ik , ff een paar krachtoefeningen er bij doen dus spring ik bal op en af en op en zo voort.. 8 of 9 keer of meer. Thuis gekomen voelde ik een paar uurtjes later dat er iets niet helemaal goed zat in mijn rechter scheenbeen.
Niet echt een pijntje maar het zal jullie wel bekend voorkomen. Afgelopen donderdag na een langer duurloopje nog maar eens dezelfde oefening gedaan, stom natuurlijk maar de benen voelden goed dus de serie van afgelopen dinsdag nog maar eens dunnetjes over gedaan, en nog maar eens terug ook. Ik voelde het spiertje nu wel tijdens deze oefening dus ben toch maar gestopt, stel je voor 4 weken voor de 60 van Texel zal er toch niet....
Thuis gekomen voelde ik net als 2 dagen eerder het aanwezig zijn van een of meer spiertjes in de rechter scheenbeen, maar nu wat duidelijker als een pijn tijdens het wandelen(1 op de pijnschaal van1 tot10).
Zaterdag zonder problemen zo'n 12 km gelopen, maar bij thuiskomst , "daar zijn we weer" maar je wilt al dagen overslaan omdat het schema..... dus nog steeds protesteren de beschadigde vezeltjes..
Zondag stond er een marathon afstand op het programma, ik moet omdat ik tijdens de marathon van Rotterdam wat ga flyeren en het daarna te kort dag is .Ik vertrek met Ans als begeleider op de fiets om kwart voor acht volgens plan van Tilburg naar Oirschot en terug , langs het kanaal, heerlijk rustig op een heleboel wielrenners na. Lekker zonnetje in het begin was wel aangenaam maar gaandeweg voelde ik een probleempje opkomen, niet aan denken en door doen, ben net 10km op weg maar op een gegeven moment bij 18 km is de pijn niet meer te houden, ff wandelen en wat eten. Dat deed de das om , volledige staking van been rechts zullen we maar zeggen , te veel pijn en om erger te voorkomen nam ik de fiets van Ans over om terug te fietsen en Ans later met de auto op te halen. Dat fietsen ging wonderbaarlijk goed, geen centje pijn.
Einde van het verhaal is het begin , vandaag 30 minuutjes op de hometrainer, donderdag naar de masseur om het aan te pakken en redden wat er te redden valt. 20 dagen voor de ultra van Texel, we houden hoop op vlot herstel dus word vervolgt.

Wat ik met het bovenstaande wil zeggen is ..ach jullie weten het zelf ook wel, luister naar de signalen, ik adviseer het al onze klanten vooral de beginners die overschakelen naar barefoot style running maar deze loopblessure heeft helemaal niets met barefoot running te maken maar meer met het opeens inlassen van een pittige sport specifieke krachttraining die te zwaar was voor een hardloper als ik die op de grenzen van zijn mogelijkheden aan zit en tevens aan het einde van een lang trainingsschema en er nu dus met deze extra krachttraining flink overheen is gegaan.
Nooit te oud om te leren zullen we maar zeggen ..... het komt ook wel weer goed.
Al is het pas tijdens de 50km Veluwezoom trail op 26 juni a.s.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten