donderdag 3 oktober 2013

Yoga en duurlopen

Wat is het stil op je blog zei een klant vorige week, hij was best wel een beetje boos met een knipoog.

Hij heeft gelijk, ik zou hier wat vaker mijn gedachten en tips moeten publiceren, helaas ontbreekt het mij aan tijd maar vanmorgen wilde ik jullie allemaal laten weten dat het goed gaat, er was gewoon niet veel nieuws te melden.
Of toch wel..... rawfood is nog steeds onderdeel van onze lifestyle, of te wel 90% van onze dagelijkse voeding bestaat uit rawfood, af en toe wokken we ook wel vandaar de 10% gekookte/gebakken voeding zoals een eitje / gebakken vet visje en 2 kopjes koffie per dag.

Elke training schieten er van zelf allerlei verhaaltjes door het hoofd die ik met jullie zou willen delen maar dan lopen we en opnemen tijdens het hardlopen werkt toch niet zo goed, de gedachten gaan veel sneller dan ik ze uit kan spreken en.... ach. ik laat ze lekker in mijn hoofd want er zitten natuurlijk wel erg veel ideeën bij die Anyones Running goed kan gebruiken.
Natuurlijk lopen Ans en ik gewoon 4 keer per week onze km's zonder noemenswaardige problemen, het is altijd goed hardloop weer behalve als het onweert dus die structuur houden we aan.

Door alle kilometers (gemiddeld 55km p.wk.) voelde ik wat pijntjes in de knieholte, niet tijdens het hardlopen maar gewoon overdag als je met andere zaken bezig bent, vermoedelijk krimp van pezen .
Omdat ik geen rekker/strekker ben las ik ooit eens iets over yoga,

Na overleg met Hans 't Hart van de Blikopener in Tilburg (yoga en meditatieleraar sinds 1968)
zijn we er mee aan de slag gegaan, yoga en hardlopen gaan prima samen, tenminste hardlopen zoals wij dat doen als duursporters, prestatielopers zouden wel wat voorzichtiger moeten zijn maar wie er meer van wil weten, er zij tal van boeken of opleidingen.

Ik voel mij lichamelijk weer een stukje beter/soepeler dus we gaan er mee door want wat mijn 72 jarige yoga leraar allemaal voor doet lukt me nog lang niet maar met gestrekte armen en knieën voorover gebogen de grond aanraken is geen enkel probleem meer.
Ook mijn ademhaling is er op voorruit gegaan, meer met de buik ademen werkt beter. Ik moet zeggen na 20 lessen Hathayoga die Ans en ik bij Hans (en Natasha) volgden  bij De Blikopener in Tilburg (aanrader) zijn die lichte knieklachten volledig verdwenen dus daar gaan we maar mee door.

Zo time's up! tot de volgende keer.

En blijf lopen, naast natuurlijke voeding essentieel voor een goede gezondheid.

Het beste loop je barefootstyle.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten