vrijdag 17 augustus 2012

Na Veluwezoom trail 2012 nu de Trail des Fantomes

Ik schrik er wel van als ik zie dat er al weer een jaartje voorbij is gegaan na het vorige verhaal over mijn eerste Veluwezoom trail over 52 km 2011 op dit blog.
Door drukte komt het er maar niet van terwijl ik vaak hoor dat andere lopers het toch wel erg knap vinden als ze horen wat ik zoal train en eet de laatste 2 jaar en dan ook nog eens op die schoenen zonder demping op mijn leeftijd! En dat dieet kan toch niet 90 tot 95% niet gekookt eten.

Het is vrijdag middag 14.00 uur, over 48 uur loop ik ergens in de Ardennen mijn eerste editie van de Trail des Fantomes, ben wel een beetje zenuwachtig, en ook weer niet.
De onzekerheid over het parcours, de hoogte meters en hoe Paultje daar op gaat reageren.
De verwachte weersvooruitzichten zijn  extreem te noemen, rond de 30 graden wat wel wat anders is dan de Veluwezoomtrail 24 juni 2012.
 Lees hier mijn ervaring tijdens Veluwezoomtrail 2012 op DRR
Gelukkig is de start van de TdF om 7 uur s'morgens maar we zullen allemaal wel flink afzien met deze temperaturen, al is finishen het doel, de tijd van ondergeschikt belang , wie weet volgend jaar maar dat zien we dan wel weer.
Ik heb vandaag alvast mijn eerste RAW energie bars gemaakt en moet zeggen dat ik er  moeilijk van af kan blijven zo lekker.

Ze liggen nu ongeveer 60 minuten in de zon om te kijken of er niet teveel olie uit gelopen komt met die warmte.
Het geheime :-) recept komt later maar wat er allemaal in zit verwerkt volgt nu: dadels,vijgen, chia zaad, kokos meel, geraspte kokos, zonnebloem pitten, hennep proteïne poeder, havermout vlokken, kokos olie, rauwe cacao bonen, beetje verse kaneel, snufje zout, stuifmeel pollen, heide honing, en hennep olie.  Noten vergeten maar die doen we er volgende keer wel weer bij.
Al met al 350 gram TOP fuel voor onderweg of in ieder geval 2 keer lekker snoepen.

Zoals de meeste wel zullen weten gaan we weer barefoot style, mijn keuze valt op de Spyridon of de Treksport van Vibram FiveFingers, maximale voet vrijheid en bescherming.

Morgen eerst maar een stukje parcours verkennen als we de startnummers op gaan halen  en het filmpje van de organisatie nogmaals bekijken, waar we allemaal door heen, onderdoor, tegen op en weer van af lopen.

Na de finish zal alles pijn en zo weer verdwenen zijn en genieten van de 2e ultra marathon in 2 maanden tijd.
Volgende ultra weer langer of zwaarder?  ik wacht af met welke suggesties jullie allemaal weer komen, een echte berg marathon met grootse vergezichten spreekt ook wel tot de verbeelding,
I'll keep you posted!
Barefootstyle as always


Geen opmerkingen:

Een reactie posten