vrijdag 17 augustus 2012

Marathon Amersfoort viel me zwaar

10 juni liep ik als training de marathon van Amersfoort.
14 dagen later staat de Veluwezoom trail over 53 km op het programma, en aangezien er door allerlei zakelijke verplichtingen te weinig km's zijn gelopen vond ik dat een goed idee.
Gewoon rustig starten en dan lopen met de handrem er een beetje op
Persoonlijk loop ik het liefste wedstrijden waarvan ik het parcours niet ken, vroeger was dat natuurlijk niet zo, dan liep ik het parcours indien mogelijk een keertje om een zo snel mogelijke tijd neer te zetten.
De wedstrijd tijden zijn voor mij minder belangrijk op het moment, ik zoek natuurlijk nog steeds de grenzen van mijn herstel vermogen op en soms ga je er over.
De fun en het ontdekken van mooie trails als training of wedstrijd boeien me steeds meer dan die pr's waar je op den duur steeds meer voor moet trainen om die paar minuten of seconden verbetering van het PR, de afstand uitbouwen richting ultra marathon  is veel leuker omdat dat zoveel makkelijker is.

Het resultaat van deze marathon zullen we maar snel vergeten, ik ben het al vergeten maar man wat was het toch zwaar, ik zij al het plan om met de handrem op te lopen was niet zo slim, of er was wat anders mis maar na 35km was het over, de knie begon te zeuren waar ik al 3 jaar geen last van heb gehad, op het laatst duurde de kilometers wel 12 minuten met al het wandelen er bij maar al moet het op de knieën finishen zal ik altijd.
Dik 4 uur en 15 minuten of zo na de start is daar dan eindelijk het verlossende finish vak, ik ben al kilometers misselijk en beroert en sta op het punt om.... gelukkig blijft de toeschouwer dit bespaart en blijft alles binnen.

Amersfoort was een slechte generale maar wat een fijne finale in de Veluwezoom trail twee weken later.

En wat een geweldig fijn publiek langs het parcours in Amersfoort, ook na de finish nog veel belangstelling of het toch nog goed is gekomen met de knie na het wandelen.
Fijne mensen in Amersfoort hartelijk bedankt voor uw steun en aanmoedigingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten