maandag 13 februari 2012

Halve marathon van Schoorl 2012 mylaps werkte dus mooi niet

Een ervaring rijker zullen we maar zeggen... gisteren morgen liep ik met Paul Janssens de halve marathon van Schoorl.
We waren ruim op tijd aanwezig maar zijn wat langer in de sporthal blijven hangen en op eens was het nog 15 minuten voor de start.
Vlug richting start gelopen was in eens moeilijker dan gedacht.
Het is verschrikkelijk druk, we schuifelen voetje voor voetje richting startvakken, ik meen dat Paul J. in het groene vak starte en ik in het gele. Paul kan z'n vak al in en ik sluit aan in de bypass zullen we maar zeggen, in eens begint het vak achter groen te rennen, en Paul J. ook.
Ik loop nog in niet in mijn startvak en spring over het dranghek om niet te veel tijd te verliezen, na het passeren van de start lijn staat er dik 3 minuten op de klok, nou je... de netto tijd dan maar en druk mijn Garmin in.
De eerste km's loop ik nadat ik Paul J. weer heb bijgehaald samen op als warming-up!, ik heb het koud!

 en ga dan op een gegeven moment m'n eigen weg, steek de duim op naar Paul en begin aan de inhaal race.
Dat is wel ff wennen, 18 km lang slalommen kost tijd, ik voel me heel wat sterker dan al degenen die ik inhaal , natuurlijk lopen die normaal altijd achter mij. Een nieuw PR gaat vandaag niet lukken, te veel volk en ook de droom haas van vorig jaar is er niet, lees mijn eerdere blog over Schoorl.
Het is wel een aparte ervaring om de hele wedstrijd andere lopers in te halen, meestal is het anders om en word ik van alle kanten ingehaald, wat gaan er dus een heleboel mensen over de start in 3 minuutjes.

De finish!!

Mijn netto eindtijd van 1:46. en een beetje is dik 6 minuten boven het pr , achh het zij zo. Vandaag voelt alles al weer goed dus een ervaring rijker en ook een wijs lesje geleerd.
Op tijd in het startvak staan als je een wedstrijd licentie hebt en je PR aanvalt, anders ervaar je het bovenstaande.
4 minuutjes na mij is Paul J. ook over de finish in een nieuw PR op de halve.

Volgende doel is de Veluwe zoom Trail 2012 en wie weet heb ik genoeg extra tijd om te trainen voor nog meer trails later in het jaar.

O ja, helaas sta ik door onverklaarbare oorzaak niet in de eind uitslag, die startnummers met chip zijn dus niet feilloos, gelukkig wel mijn Garmin 2x ingedrukt anders was het wel erg veel pech op een dag.
Trouwens voor de liefhebbers, het parcours was 130 meter te lang, al las ik ook al dat het 260 meter meer was op de website van GroetuitSchoorl.

2 opmerkingen:

  1. Het is vervelend dat de Mylaps Bibtag niet gewerkt heeft voor jou. Je schrijft ".. gelukkig heb ik mijn Garmin ingedrukt.." waarschijnlijk is dat echter juist de oorzaak van het missen van de registratie. Zoals ook te zien is op de finishfoto dek je met je armen het startnummer af. Hierdoor wordt de chip soms niet geregistreerd. We zullen er voor zorgen dat je alsnog in de uitslag komt te staan.
    Maarten Holdrinet, MYLAPS Event Timing

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Maarten,
      dank je, de verklaring is aannemelijk, mijn netto tijd was 1:46:03, bruto kun je op de foto zien.
      Zal in het vervolg mijn startnummer wat hoger op de borst bevestigen als er een Mylaps Bibtag in verwerkt zit.
      Paul van Anyones Running Tilburg

      Verwijderen